تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است

  • کد خبر: ۲۴۰۴۲۳
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دوره ششم شورا نیاز به هفت‌ساله‌شدن ندارد؛ این یک مطالبه عمومی مردمی و مطالبه جامع شورایی کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، یک مرداد ۱۴۰۳، در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور اظهار کرد: در این شرایط سختی که غزه دچار آن شده و اسرائیل، این رژیم کودک‌کش، ایجاد کرده است، نمی‌دانم چگونه برای خودم تحلیل کنم که چه‌کار باید کرد.

وی افزود: مردم مظلوم غزه زیر بمباران و‌ حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته‌اند و برخی ملت‌های مسلمان جهان اسلام سکوت کرده‌اند؛ تا کی باید مظلومیت ادامه پیدا کند؟ آیا باید منتظر بود تا اسرائیل هر کاری دوست دارد انجام دهد و کشورهای جهان اسلام سکوت کنند؟ خدا لعنت کند آن‌هایی را که در رابطه با این رژیم کودک‌کش سکوت می‌کنند.

حاجی‌بگلو ادامه داد: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران که همیشه به جبهه مقاومت کمک کرده، این بار وارد نبرد شود و اتفاقی را رقم بزند. نمی‌توانیم تحمل کنیم و ببینیم نوزادان، کودکان و نوجوانان به شهادت می‌رسند و ما سکوت کردیم و هیچ کار فیزیکی انجام نمی‌دهیم. امیدوارم مسئولان عالی‌رتبه کشور کاری انجام دهند که بتوان جلوی این رژیم کودک‌کش را گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص استیضاح شهردار گفت: گاهی برخی عنوان می‌کردند که آقای حاجی‌بگلو این کار را کردند. نه من سخنگو هستم و تکلیف دارم تصمیماتی را که در شورا گرفته می‌شود، اطلاع‌رسانی کنم. این نظر شخصی بنده نبوده، اگر نظر شخصی من باشد، در صفحه شخصی خودم بارگذاری می‌کنم.

وی با اشاره به نطق قبلی‌اش در خصوص نیروی انسانی، عنوان کرد: جناب شهردار خواهش دارم حق و حقوقات نیروهای شرکتی، حجمی و قراردادی را بدهید. آن‌ها بلاتکلیف هستند و هیچ اتفاقی در زمینه رفاهیات و حقوق آن‌ها شکل نمی‌گیرد. در یک شرکت و سازمان به نیروهای شرکتی، حجمی و خدماتی اضافه‌کار ۱۵۰ ساعت، در دیگری ۱۰۰ ساعت و جایی دیگر ۷۰ ساعت پرداخت می‌شود، ظلم مگر چیست؟

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: ما ۳۵ هزار نیرو داریم که در هرجا، به یک نوعی پرداخت می‌شود. اگر این موضوع حل‌وفصل نشود‌ و عیدی، پاداش و کارانه نیروهای شهرداری اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، حجمی و فاکتوری انجام نشود، تذکر خواهم داد. وقتی کاری را شروع کنم، تا انتها ادامه می‌دهم. نمی‌توانم تحمل کنم بازدید میدانی بروم و نیروهای شهرداری جلوی من را بگیرند و نتوانم پاسخگو باشم. خواهش دارم این مشکل را هرچه زودتر برطرف کنید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: عیدی ایام ولادت پرداخت نشده است. اولویت اول را نیروی انسانی بگذارید. برای اینکه نیروی انسانی انگیزه و حال کارکردن داشته باشد، به موضوع رفاهیات و حق و حقوق‌ها بستگی دارد. خودمان نشستیم و حقوقمان ماهانه و به‌موقع پرداخت می‌شود، اما از دیگران مطلع نیستیم که چگونه برایشان پرداخت می‌شود.

وی در خصوص پیمانکاران نیز تصریح کرد: اگر بدهی پیمانکاران را پرداخت نکنید، تذکر می‌دهم و در صحن در خدمت شما خواهم بود؛ تعارف هم ندارم. نمی‌گویم شما تلاش نمی‌کنید، اما موضوعات پیمانکاران را مدنظر قرار دهید، اولویت را نیروی انسانی و پیمانکاران بگذارید و تا زمانی که با پیمانکاران تسویه نکردید، پروژه جدیدی را شروع نکنید. باید آنچه را در بودجه دارید، انجام دهید و خارج از آن نباید انجام دهید.

حاجی‌بگلو افزود: ما باید این دو مورد را اولویت قرار دهیم و خواهش داریم شهردار پیگیری کنند تا پیمانکاران تسویه شوند و بعد اگر خواستید کارهای خارج از بودجه انجام دهید، ما هم همراهی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه روزهای اخیر مصاحبه‌ای را از نمایندگان مجلس دیدیم که جای تعجب بود، عنوان کرد: ما نمایندگان مجلس را نماینده مردم می‌دانیم و بعد در رابطه با هفت‌ساله‌شدن شورا مصاحبه می‌کنید. دوره ششم شورا نیاز به هفت‌ساله‌شدن ندارد، این یک مطالبه عمومی مردمی و مطالبه جامع شورایی کشور است. اگر شما نماینده هستید، من هم نماینده هستم. اگر قرار باشد پشت تریبون بروید و نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا را فاسد قلمداد کنید، نگاه نمی‌کنیم و پاسخ می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما به شما احترام گذاشتیم و خواهیم گذاشت. شما نماینده مردم در خانه ملت و ما هم نماینده مردم در پارلمان محلی هستیم. اینکه بگویید بی‌درایتی است، بی‌درایت شما هستید یا قوانین را نخواندید و سواد حقوقی ندارید که شما را به قانون اساسی و قانون شورا ارجاع می‌دهم و بعد پشت تریبون اظهار نظر کنید. شوراها را در کشور فاسد قلمداد کنید و عملکرد ما را زیر سؤال ببرید، عملکرد شما را هم خواهیم دید.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: نماینده استان دیگری فرموده بود شورای عالی استان‌ها در جایگاهی نیست که لایحه بدهد. آقای بی‌سواد من به شما می‌گویم قانون را مطالعه کنید. یک اصل قانون اساسی مربوط به شوراهای شهر و روستا و ۶ اصل قانون اساسی مربوط به شوراهاست و اصل صدودوم واضح اعلام می‌کند که عالی‌ترین نهاد شوراها، شورای عالی استان‌هاست و می‌تواند مستقیماً به مجلس طرح ارائه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->